Frossarågren?

Well, well. Dagen efter. Gårdagskvällen blev egentligen inte alls olikt andra kvällar när jag är själv hemma. Demonen eller odågan skapar en helt irrelevant tanke i huvudet, jag ställer all furnuft åt sidan och går på någon sorts självman drift. Tanken som helt oprovcerat dök upp var: "Finns det saker här hemma som kan resultera i en kladdkaka?" Jamen what the fuck!!?
  Smidig som en iller hade jag vispat ihop en grym kladdkaka och låg otåligt i soffan och väntade att den skulle gräddas klar. Självklart har jag diskat undan alla spår, bunkar, elvisp och decilitermått för att sambon inte ska kunna se eller räkna ut vad jag har pysslat med. Lång jävla 30 minuter! Piip! ÄNTLIGEN!! Ut med den på altanen så den får svalna. Jag går på något form av lyckorus att jag snart ska få vräka i mig en kladdkaka. En hel kladdkaka bara till mig! Wohoo! Och var den god eller gudomlig? Nja, det är ju kladdkaka så det är ju inte direkt dåligt.

Ja jag vräkte i mig men halva fick bli frysmat och jag gick återigen kräkmätt till sängs.

Jo jag skulle ju träna i morse det var ju därför jag kunde äta upp en godispåse, visst? Men inga dåliga ursäkter man kommer med så det blev ju inget. Men en timmes morgonpromenad till jobbet blev det och det kändes förbannat skönt. Man får frisk luft och får liksom grubbla igång hjärnan lite. Alltid bra.

Så ska man ta en dag i taget och inte se på det som varit så har den här dagen börjat lysande! Och fredag dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0