Helgens reflektioner

Japp då var det måndag och hur har helgen gått?

Jovars, fram till igår kväll så gick det väl ok. Kunde lägga band på mig faktiskt hela lördagen med bara lite godis. Var inte ensam så det gick som inte äta fritt.

Igår åkte sambon iväg och jag planerade hur kvällen skulle gå till. Åkte till ICA vid 4-5 tiden och köpte mat för veckan. Jag tänkte att jag skulle ta tag i det här nu och måndag så var det dags med en utrensning av kolhydraterna och köra LCHF, HÅRT! Köpte bacon, grädde, ägg, osv. Och så lite Ballerina Kladdkaka, Frödinge Kladdkaka, en förpackning Mars glassbitar och avslutningsvis en ask med Tiffiefie...gick ju bra med LCHF eller hur...

Och då insåg jag att det var ändå redan kört så jag svängde förbi på Frasses och köpte två hamburgare, ser bättre ut för då kan de anta att jag köper mat till flera. Men inte.

Slängde in sakerna i frysen och kylen och satte mig djupt i soffan med en 90grams cheesburgare. Den var rätt god faktskt...och följde upp med en 150grams baconburgare. Nu var man ju mätt så efterätten som jag hade köpt fick vänta. Men inte så länge. Satte i mig kladdkakan och tog en kort paus. Hämtade ett glas mjölk och Bellerina kexen och började doppa och kasta i mig dem i bra tempo. Mjölken räckte inte riktigt till hela förpackningen så jag fick lämna 3 st. Gick ner i källaren och hämtade 2 st Mars-glassar och ät dem direkt. Klockan var kring 20.00 nu och jag var faktiskt rätt mätt. Men Toffiefie finns det ju alltid plats för. De är ju sjukt goda! Däremot hade de som smält lite och satt fast i de små hålen...sjukt irriterande och jag tappade en på govlet bakom soffan, följt av diverse svordommar. Men jag åt upp dem och sen var det stopp.
  Ut med hunden i 20minuter på cykel och återvände till soffan. Satte i mig de tre återstående kakorna och sen var det sängdags.

Visst verkar det här sunt?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0