25:e, lön eller mödan?

Jo lönen kommer in idag. Är det bara bra eller är det dåligt?

Bra att man kan börja betala av lite räkningar, men dåligt att det återigen finns pengar att äta upp...

Förklarade för sambon i lördags hur det ligger till mer maten och hur det känns och hur jag smyger, hetsäter, ljuger och våldför mig på min kropp och mitt huvud. Kan väl inte säga att det var en sten som lyftes från mitt hjärta men väl ett gruskorn.
 
Jag har hanterat maten och mitt ätande på det här destruktiva sättet väldigt länge. Minns mitt agerande redan som 9-10:åring. Jag vet att något är galet och alla gånger jag varit i kotakt med psyket och vården så har det gjorts försök att hitta den utlösande faktorn. Men det har inte lyckats.

Men om jag nu är en "klassisk matmissbrukare" så äter jag som en känslomänniska. Att jag äter när jag är ledsen, glad, upprymd, nedstämd, ja typ hela tiden men med känslorna som styr. Men kan det finnas några känslor som är gemensamma och alltid finns där när jag frossar eller är det helt enkelt KÄNSLOR, obestämda sådana som är den gemensamma nämnaren?

Och så inser jag att med en väntande semesterperiod på dryga 4 veckor så blir det inget styrketränande på mer än 1,5 månader. Hur ska jag kunna hålla vikten i schack när jag inte kan träna och förbränna det jag överäter? Kommer ju bli fet som fan på dessa 6-7 veckorna. Nice...och not.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0