Början? Eller slutet?

Då kommer det ofrånkomliga första inlägget i en blogg. Ja förutom det automatiska hälsningsinlägget. Men detta inlägg är mitt eget om vi säger så.

Så vad är det här tänkt ska bli då? En massa svammel och säker en hiskelig massa inlägg eftersom jag tänker massor, skriver massor och filosoferar lite mer. Men grundtanken med bloggen är att försöka få ordning på mitt huvud, mina tankar och mitt förhållande till mat och träning. Det är inte bra...
  Jag snubblade lite över en artikel om matmissbruk. Och det träffade rätt ordentligt. Jag är ju matmissbrukare! Jag missbrukar mat och överäter så inni helvete! Utåt sett är jag säker en hälsosam människa som äter rätt, tränat och motionerar och har bra koll på mat, kost, träning och dieter. Och det har jag, jag har stenkoll på allt vad LCHF, GI, kilocalorier, fett, kolhydrater, förbränning, blodsocker, ja jag kan hålla påhur länge som helst.
  Jag har nu nått 30 år och just mat, kost, träning, motion och annat som relaterar till det har genomsyrat hela mitt liv och tillvaro i mer än 15 år. Jag har provat alla dieter som finns, läst mer artiklar och forum än de flesta och i dagsläget så vet jag mer än jag borde. Jag vet PRECIS hur jag ska göra, men det är tammefan OMÖJLIGT!! Jag klarar det inte. Och varför inte? Ja detär det som är så förbannat irriterande och som gör mig nästintill galen.
De gånger jag sökt hjälp via vården eller psyket så har allt handlat som annat. Och jag har inte kommit någon vart. Och får jag inte hjälp så finns ingen hjälp att få, då måste jag hjälpa mig själv.

Så är detta början? Eller slutet?

I dagsläget tränar jag 3 dagar i veckan rätt tungt och motionerar regelbundet med långpromenader och något löppass här och där. Jag kan hålla min vikt relativt stabilt men har sakta men säkert ökat i vikt jämt. Jag försöker äta LCHF vilket funkar bra när jag kan hålla det i några dagar eller längre. Men demonen återkommer alltid och vinner alltid, alltid. Kommer tanken in är det kört. Då handlar det inte om, utan när jag ska äta mig kräkmätt. Frossandes på allt med kopiösa mängder socker och kolhydrater. Godis, choklad, kakor, bröd, snacks, dricka och allt i det segmentet.

Nepp ska inte dra ut på det här första inlägget mer än nödvändigt. Jag kommer tillbaka. (säkert ofta...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0