Snabbmat

Ahhhh!

Och nu är "Ahhh!" inte synonymt med något annat än det där ljudet man gör efter att man har druckit något riktigt gott och liksom vill uplysa omvärlden att man verkligen har fått något fantastiskt. 
   Så är det nu, även om jag vet att kaffe kanske inte är det bästa i det här läget när man fått lite mer vetskap och kunskap om beroende osv. Men, jag dricker kaffe, än. Babysteps!

Så vad har hänt sedan sist?

Massor är väl det normala att säga, och visst har det hänt massor. Men kanske inget revolutionerande gälland mitt socker/mat/hetsät-problem. Helgen som var tycker jag gick över all förväntan. Jag hade många, många möjligheter att både dricka öl, äta bröd, godis, och allt annat. Men På något lite konstigt och oförklarigt vis så har jag en mycket starkare motståndskraft mot alla dessa temptations. Och det känns inte ens som jag behlver bråka med min "röda hund" utan jag bara väljer att låta bli. Känns nästan lite för enkelt just nu...

En kort inflik bara: Varför i hela fridens dagar ska man behöva utsättas för sockret så fruktansvärt när man ska gå och käka ute? Vi var ute och hungern gjorde sig klart påmind men vi stog ut ett tag till för att vara effektva ute på stan och såg fram emot att gå på en restaurang. Restaurangen valde vi med vetskap om vad vi ville äta. Mycket kött, sallad, coleslaw och sådant. Men att sitta i väntan på maten och stirra ner i en skål av nypoppade biopopcorn som luktar ljuvligt....JAMEN COME ON!!!! Skärpning! 

Mitt yrke kräver vissa dagar och nätter ute på vägen och med hotellrum som bostad. Dessa dagar är verkligen inget som jag rekomenderar om man tänker på mat och socker. Det är kostiga mattider, kundbesök med bullar och kaffe, restaurangbesök, Statoil-mat, snabbkäk osv. Det här är en tid av ren hetsätning och jag frossar mig igenom dagarna. Sittandes i bilen så finns det alltid MINST en sort av godis på passargerarstolen och blir det mindre än en kvar så svänger jag förbi en av alla dessa förbannade bensinstationer och fyller på. 

MEN! Nu har det gått hur bra som helst! Inget godis, inget bröd, inget katastrofalt i matväg utan jag har klarat mig jättebra! En minivåg bara för mig tycker jag är helt klart jag förtjänar! :) 

Ett tips: Snabbmat i form av hamburgare och strips...Max Hamburgare har något som heter " Low Carb-burgare" Det är en rätt tjock hamburgare med ost, sallad och dressing. Den är inslagen i Isbergssallad istället för bröd. Funkar helt kanon! Klart att det finns mer socker i den än en grillad kycklingklubba men är bättre än ett skrovmål. (Tycker jag i alla fall) 

Ang we say peace out! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0