FAA, ett måste?

Jo jag letar vidare. Varför inte gräva hålet liiite djupare...?

FAA, Food Addicts Anonymus. Anonyma matmissbrukare Sverige. Klokt, vekar väldigt klokt.

Men kanske går jag fram lite väl fort här? Att titta igenom de 12 stegen, de 12 traditionerna, de 12 löftena, behöver jag verkligen gå in för det här såpass hårt? Kan jag inte klara det här på egen hand genom information, redskap och lite inställning?

Jadu, säg det.

Rent spontant känns det direkt inte alls något som jag vill hålla på med. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att de 12 stegen som är en form av grund när det gäller att tillfriskna från ett beroende. Varför ska Gud vara central och inblandad? Kan man inte bli frisk om man inte blir kristen? Måste man skaffa sig en tro på en högre makt för att lyckas besegra ett beroende och missbruk? Om jag inte ber om Gud´s förlåtelse, går det åt skogen då?

Kan jag bara inte äta mindre socker...?

Eller så drar jag lite för höga växlar på det här just nu när jag hittat något som kan ge mig räddning? Jo, kanske det, kanske inte. Ja, är det inte spännande så säg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0