Sockerbiten

Sockerbiten. Jag är biten av socker. Sockret biter sig fast i mig och jag hatar det, älskar det, behöver det.
Jag påbörjade den här bloggen förra sommaren när jag snubblade över begreppet matmissbrukare. Klart att jag är matmissbrukare, men varför? Antagligen för att jag är sockerberoende. Jag är biten av socker.

Efter att ha börjat på allvar förstå att jag har problem, stora problem att hantera godis, kakor, bröd, socker och kolhydrater i allmänhet (alltså socker) så försöker jag nu få någon form av rätsida på all information och intryck. Jag håller formligen på att bli galen av allt jag läst, provat och undersökt genom alla år. Men nu känns det som jag är på rätt väg. (Försiktigt positiv är nog min melodi)

Att förlika sig med att jag är beroende av socker, att jag har en kronisk kamp framför mig är rätt tungt att svälja på en kafferast. (Utan kanelbulle...)
Men att mitt nedvärderande av mig själv, skammen av att inte kunna bara låta bli och alltid få stämpeln: "KARAKTÄRSLÖS" kanske ändå kan vara ett beroende gör utsikterna mer lovande än de någonsin varit.
Nu börjar jakten på verktygen, informationen, hjälpmedlen för att lyckas. Jag kommer inte lyckas nå mina drömmars mål på en gång, men jag vill bara inte bli besviken.

Bloggen kan kanske finnas som en form av dagbok där jag kommer skriva tankar, upptäckter, nederlag, vinster och allt däremellan. Kommentera gärna, fråga och kommunicera. Jag vet att jag inte är ensam, det är inte du heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0